Žiadosť o sprístupnenie informácií možno podať:
písomne na adresu:
Zariadenie pre seniorov, ul. gen. Svobodu 11948/10, 929 01 Dunajská Streda
telefonicky: 031/5526831
elektronicky: e-mailom na adresu: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Postup a rozsah slobodného prístupu k informáciám o hospodárení s verejnými prostriedkami, nakladaní s majetkom mesta Dunajská Streda o obsahu, plnení a činnostiach vykonávaných na základe uzatvorenej zmluvy
Miesto a spôsob získania informácií
Žiadosti o poskytnutie informácie, v zmysle zákona č. 211/2000 Z. z. o slobodnom prístupe k informáciám v znení neskorších predpisov vybavuje za Zariadenie pre seniorov, ul. gen. Svobodu 11948/10, 929 01 Dunajská Streda, riaditeľ, Ing. Koloman Pongrácz, telefón: 031/5526832, e-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. .
Spôsoby podania žiadosti o sprístupnenie informácií:
Písomne – prostredníctvom pošty na adresu: Zariadenie pre seniorov, ul. gen. Svobodu 11948/10, 929 01 Dunajská Streda
Písomne osobným podaním - v úradných hodinách: pondelok – piatok od 8.00 do 15.00 hod.
Ústne – osobne v pracovných dňoch: kancelária riaditeľa,
Telefonicky – v pracovných dňoch na čísle: 031/5526832
Elektronickou poštou – na adresu: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Zo žiadosti musí byť zrejmé:
- že je určená Zariadeniu pre seniorov, ul. gen. Svobodu 11948/10, 929 01 Dunajská Streda, ďalej len ZPS v Dunajskej Strede
- meno, priezvisko, názov alebo obchodné meno žiadateľa, jeho adresa pobytu alebo sídlo,
- ktorých informácií sa žiadosť týka (čo najpresnejšia špecifikácia požadovaných informácií),
- aký spôsobom doručenia informácií žiadateľ navrhuje:
o ústne
o telefonicky
o poštou
o elektronickou poštou
o osobným prevzatím
o nahliadnutím do spisu vrátane možnosti vyhotoviť si odpis alebo výpis,
- ak informáciu nemožno sprístupniť spôsobom určeným žiadateľom, dohodne ZPS v Dunajskej Strede so žiadateľom iný spôsob sprístupnenia informácie,
- za prístupnú formu sprístupnenia informácie žiadateľovi, ktorý je nevidiacou osobou alebo slabozrakou, sa považuje informácia napísaná slepeckým (Braillovým) písmom alebo zväčšeným typom písma,
- nevidiaca osoba pri podaní žiadosti predloží kópiu preukazu občana s ťažkým zdravotným postihnutím s červeným pásom, na ktorého zadnej strane je vyznačený druh zdravotného postihnutia „Nevidiaci-Blind“. Slabozraká osoba pri podaní žiadosti predloží kópiu preukazu občana s ťažkým zdravotným postihnutím,
- ak žiadosť nemá predpísané náležitosti ZPS v Dunajskej Strede bezodkladne vyzve žiadateľa, aby v určenej lehote, ktorá nesmie byť dlhšia ako sedem dní, neúplnú žiadosť doplnil. Poučí žiadateľa aj o tom ako treba doplnenie urobiť. Ak napriek výzve ZPS v Dunajskej Strede žiadateľ žiadosť nedoplní a informáciu nemožno pre tento nedostatok sprístupniť, ZPS v Dunajskej Strede žiadosť odloží,
- žiadosť je podaná dňom, keď bola oznámená ZPS v Dunajskej Strede príslušného vo veci konať,
- na žiadosť ZPS v Dunajskej Strede písomne potvrdí podanie žiadosti a oznámi predpokladanú výšku úhrady za sprístupnenie informácie.
Postúpenie žiadosti
Ak ZPS v Dunajskej Strede, ku ktorej žiadosť smeruje, nemá požadované informácie k dispozícii a ak má vedomosť o tom, kde možno požadovanú informáciu získať, postúpi žiadosť do piatich dní odo dňa doručenia žiadosti povinnej osobe, ktorá má požadované informácie k dispozícii, inak žiadosť odmietne rozhodnutím.
Postúpenú žiadosť ZPS v Dunajskej Strede bezodkladne oznámi žiadateľovi.
Lehota na vybavenie žiadosti začína plynúť znovu dňom, keď povinná osoba dostala postúpenú žiadosť.
Rozsah sprístupnenia informácií
V zmysle § 2 zákona č. 211/2000 Z. z. o slobode informácií povinné osoby, ktorými sú: štátne orgány, obce, právnické a fyzické osoby, ktorým zákon zveruje právomoc rozhodovať o právach a povinnostiach fyzických osôb alebo právnických osôb v oblasti verejnej správy v rozsahu tejto ich rozhodovacej činnosti sprístupňujú informácie v zmysle § 5 zákona o slobode informácií, ku ktorým patria:
- informácie o zriadení ZPS v Dunajskej Strede, vrátane jej práv, kompetencií a popisu organizačnej štruktúry,
- informácie o mieste a spôsobe podania žiadosti,
- informácie o postupe ZPS v Dunajskej Strede pri vybavovaní žiadosti o informáciu, vrátane lehôt, ktoré je nutné dodržať,
- prehľad predpisov, pokynov a inštrukcií, podľa ktorých ZPS v Dunajskej Strede koná a rozhoduje, alebo ktoré upravujú práva a povinnosti právnických a fyzických osôb vo vzťahu k ZPS v Dunajskej Strede,
- sadzobník správnych poplatkov za vykonávané správne úkony,
- sadzobník úhrad za sprístupňovanie informácií.
Lehoty na vybavenie žiadosti
Žiadosť o sprístupnenie informácií ZPS v Dunajskej Strede vybaví bez zbytočného odkladu, najneskôr do 8 pracovných dní odo dňa podania žiadosti alebo odo dňa odstránenia nedostatkov žiadosti a do 15 pracovných dní, ak sa informácia sprístupňuje nevidiacej osobe v prístupnej forme. Zo závažných dôvodov môže ZPS v Dunajskej Strede predĺžiť lehotu, najviac však o 8 pracovných dní a o 15 pracovných dní, ak sa sprístupňuje informácia nevidiacej osobe v prístupnej forme (§ 17 ods. 2, písm. a, b, c) a písomne informuje žiadateľa o predĺženie lehoty.
Rozhodnutia
- Ak ZPS v Dunajskej Strede poskytne žiadateľovi informácie v požadovanom rozsahu a navrhovaným spôsobom, urobí rozhodnutie zápisom v spise. Toto rozhodnutie sa nedoručuje a nemožno proti nemu podať opravný prostriedok.
- Ak ZPS v Dunajskej Strede žiadosti nevyhovie hoci len sčasti, vydá o tom písomné rozhodnutie. Rozhodnutie nevydá v prípade, ak žiadosť bola odložená.
- Ak ZPS v Dunajskej Strede v lehote na vybavenie žiadosti neposkytne informácie a ani nevydá rozhodnutie o nesprístupnení informácie, predpokladá sa, že vydal rozhodnutie, ktorým odmietol poskytnúť informáciu.
Opravné prostriedky
- Proti rozhodnutiu ZPS v Dunajskej Strede o odmietnutí požadovanej informácie možno podať odvolanie v lehote 15 dní od doručenia rozhodnutia, alebo márneho uplynutia lehoty na rozhodnutie o žiadosti. Odvolanie sa podáva ZPS v Dunajskej Strede, ktoré rozhodnutie vydalo, alebo malo vydať.
- O odvolaní proti rozhodnutiu ZPS v Dunajskej Strede rozhoduje Mesto Dunajská Streda.
- Mesto Dunajská Streda rozhodne o odvolaní do 15 dní od doručenia odvolania ZPS v Dunajskej Strede.
- Ak odvolací orgán v tejto lehote nerozhodne, predpokladá sa, že vydal rozhodnutie, ktorým odvolanie zamietol a napadnuté rozhodnutie potvrdil; za deň doručenia tohto rozhodnutia sa považuje druhý deň po uplynutí lehoty na vydanie rozhodnutia.
- Rozhodnutie o odmietnutí žiadosti možno preskúmať v súdnom konaní podľa Občianskeho súdneho poriadku.
Z odvolania musí byť jasné:
- kto odvolanie podáva (meno, priezvisko a adresa alebo obchodné meno a sídlo žiadateľa),
- v akej veci (proti ktorému rozhodnutiu smeruje: číslo, dátum vyhotovenia, predmet konania, spisová značka),
- čo sa navrhuje (dôležité je, aby z podania bolo zrejmé, že žiadateľ je nespokojný s vydaným rozhodnutím a že sa domáha nápravy),
- podpis žiadateľa.
Obmedzenia prístupu k informáciám
ZPS v Dunajskej Strede nesprístupní informácie, ktoré sa týkajú:
- Ochrany utajovaných skutočností
- Ochrany osobnosti a osobných údajov
- Ochrany obchodného tajomstva:
- Ďalších obmedzení prístupu k informáciám v zmysle § 11 zákona č.211/2000 Z. z.
- Zoznam utajovaných skutočností
- Plán krízového riadenia
- Ochrana chránených osôb (Dokumentácia ochrany svedka)
Sadzobník úhrad nákladov
- ZPS v Dunajskej Strede na účely § 21 ods. 1 zákona č. 211/2000 Z.z. o slobodnom prístupe k informáciám a o zmene a doplnení niektorých zákonov vydáva sadzobník úhrad nákladov na sprístupnenie informácií.
- Bezplatne sú poskytované informácie, u ktorých materiálne náklady spojené s vyhotovením a zaslaním informácie sumárne neprekročili 1,65 EUR.
- Úhrada materiálnych nákladov za sprístupnenie informácií sa určí podľa Vyhlášky MF SR č. 481/2000 Z. z. o podrobnostiach úhrady nákladov za sprístupnenie informácií, ako súčet týchto nákladov:
obstaranie technických nosičov dát, a to najmä diskiet, kompaktných diskov, vyhotovenie kópií požadovaných informácií, a to najmä na kancelársky papier, obstaranie obalu, a to najmä na poštovné.
- Žiadateľ uhradí náklady spojené so sprístupnením informácie buď v pokladni , bezhotovostným prevodom na účet ZPS v Dunajskej Strede alebo poštovou poukážkou.
Sadzobník úhrad nákladov
- č. Druh nákladu za sprístupnenie informácií Cena za 1ks výkonu
- Reprografické služby:
Formát A4 – vyhotovenie jednej strany čiernobielej 0,09 EUR
Formát A4 – vyhotovenie obojstranného listu čierno bieleho 0,16 EUR
Formát A3 – vyhotovenie jednej strany čiernobielej 0,16 EUR
Formát A3 – vyhotovenie obojstranného listu čiernobieleho 0,23 EUR
- Dátové médiá: CD 1,65 EUR
- Poštové náklady:
Ak náklady, (vrátenie poštovného), nepresiahnu 1,65 EUR (vrátane), písomné informácie sa zasielajú doporučenou zásielkou podľa aktuálneho cenníka poštovných služieb. Podľa cenníka Slovenskej pošty
- Obálky:
Formát A6 0,06 EUR
Formát A5 0,10 EUR
Formát A4 0,15 EUR
- Náklady za poskytnutie informácií telefónom, alebo e-mailom
Podľa cenníka poskytovateľa služby
- Úhrada sa môže uskutočniť:
- Poštovou poukážkou
- Bankovým prevodom na číslo účtu, ČSOB banka, IBAN: SK 94 7500 0000 0040 0591 3472
- V hotovosti do pokladne
Evidencia žiadostí:
Anita Nagyová vedie evidenciu žiadostí, tak aby poskytovala údaje potrebné na kontrolu vybavovania žiadostí a údaje o najčastejšie vyžiadaných informáciách.
Evidencia obsahuje tieto údaje
a/ dátum podania žiadosti,
b/ vyžiadanú informáciu a navrhovaný spôsob poskytnutia informácie,
c/ výsledok vybavenia žiadosti /poskytnutia informácií, vydanie rozhodnutia alebo postúpenie žiadosti/,
d/ podanie opravného prostriedku